Als ouder wil je je kind zo goed mogelijk helpen. Maar wat doe je als bij je kind, ondanks hard werken en intensieve begeleiding van school, het leren maar niet wil vlotten?
Eigenlijk begrijp je het niet, want je kind is slim en op sommige fronten zijn of haar leeftijdsgenootjes zelfs vooruit. En toch krijgt het simpele woordjes of sommen niet geautomatiseerd. Misschien heeft je kind een dyslexieverklaring of is de diagnose AD(H)D vastgesteld. Moet je kind dan maar leren leven met een handicap?
Volgens Wim Bouman is er geen sprake van een handicap, maar van een andere leerstijl.
Kinderen én volwassenen met een voorkeur voor deze leerstijl, automatiseren niet door herhaling, zoals dit op school gebruikelijk is, maar door informatie op te slaan via hun visuele geheugen. Doen zij dit op de juiste manier, dan vergeten ze de informatie niet meer en kunnen zij deze op ieder moment reproduceren.
Het boek ‘Krachtig anders leren’ gaat uitgebreid in op de verschillende leerstijlen en de bijbehorende kenmerken. Het scheppen van de juiste voorwaarden om kinderen te kunnen laten leren, op school én thuis. Het verhaalt over de vormen van weerstand waar je tegenaan kunt lopen bij je kind, maar vertelt vooral over hoe het werkt in het hoofd van je kind. Het hele boek wordt met praktijkverhalen ondersteund.
Help je kind met het ontwikkelen van zijn of haar visuele talent om kennis op te nemen en informatie te automatiseren in plaats van te focussen op methodes die niet werken. Niet alleen zal je kind beter kunnen meekomen op school, ook zal je kind een grotere keus hebben in het voortgezet onderwijs. Gun je kind de mogelijkheid om een goede intellectuele bagage mee te krijgen, die past bij zijn of haar intelligentie. Geef je kind een sterke startpositie op weg naar de toekomst.
‘Krachtig anders leren’ is een must voor ouders die hun kind beter willen kunnen begeleiden.